Onze instelling
Onze stijl
De stijl van de leidinggevende is participatief en overtuigend. De leidinggevende geeft ruimte aan de werknemer en heeft een hoge mate van taakgerichtheid en relatiegerichtheid. De leidinggevende geeft instructies aan de werknemers, maar past de instructies wel aan wanneer er eventuele op- en aanmerkingen zijn van de werknemer.
De werknemer
De werknemer overlegt met de leidinggevende wanneer er problemen of vragen ontstaan. Door overleg met de leidinggevende kunnen de problemen ter plaatse worden opgelost. Doordat er sneller wordt gehandeld kunnen vernieuwingen sneller tot stand komen en ontstaat er meer effectiviteit in de organisatie.
De relatie tussen de leidinggevende en de werknemer moet goed zijn. De leidinggevende en werknemer bieden elkaar ondersteuning, door de ondersteuning ontstaat er vertrouwen in elkaar.
De werknemer werkt resultaat gericht;
De werknemer maakt duidelijke afspraken met de andere werknemer;
De werknemer is verantwoordelijk voor zijn werk en voor de zorg van de kinderen;
De werknemer steunt andere werknemers;
De werknemer hanteert een open communicatie;
De werknemer heeft respect naar andere werknemers;
De werknemer is flexibel en werkt continu aan verbetering en heeft oog voor veranderingen in de omgeving;
De werknemer is initiatief en is creatief en actie gericht.
De kwaliteit van de werknemer
Onze instelling vindt het belangrijk dat de werknemer zijn of haar kwaliteit waarborgt.
De werknemers:
- zijn verplicht om ieder jaar een E.H.B.O. cursus te volgen.
- zijn competentie gericht en moeten zichzelf ontwikkelen door
een bepaalde cursus te volgen.
- hebben recht op cursussen wanneer die nodig zijn voor onze organisatie.
- zijn verplicht om een diploma te hebben voor de functie die zij nastreven.
Samenwerken
Binnen ons team is ieders belang belangrijk tijdens samenwerken. Verder zijn de ideeën, creativiteit en inbreng van iedereen belangrijk. Door de samenwerking ontstaat er een definitieve oplossing. Iedereen moet openstaan voor elkaars mening, zoeken naar eventuele oorzaken en er moet een eerlijke communicatie zijn.
Primair proces
Wij geven de kinderen een middag/dag om te kunnen genieten van het kind zijn, zonder dat er een stempel op hem wordt geplakt. Dit is niet alleen een leuke middag en/of dag, maar ook een leerzame middag en/of dag. We doen ook leeractiviteiten met de kinderen.
Werkwijze en strategie
Elk kind wordt gelijk behandeld, wat voor stoornis/probleem hij of zij ook heeft. Wij vinden het belangrijk om alle kinderen gelijk te behandelen en in hun waarde te laten, zodat iedereen zich veilig voelt in de groep.
Deze website is een schoolopdracht, dus volledig fictief!
Maak jouw eigen website met JouwWeb